مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21773 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

براي رهايي از القائات شيطاني و افكار بد چه بايد كرد؟
براي رهايي از القائات شيطاني و افكار بد و وسوسه هاي شيطاني، بايد كاري كرد كه انسان بر فكر و روح و باطن خود و خيالات خود غالب گردد. براي اين كار چند راه وجود دارد: الف) توجه به ذات اقدس الهي و تقوا و پرهيز از گناهان؛ قرآن كريم مي فرمايد: «شيطان بر كساني كه ايمان دارند و بر پروردگارشان توكل مي كنند تسلطي ندارد. تسلط او تنها بر كساني است كه او را به سرپرستي خود برگزيده اند و آنها به فرمان شيطان به جاي فرمان خدا گردن مي نهند». ب ) انجام يك سري مستحبات؛ مثلا هميشه با وضو بودن و زبان را به ذكر مخصوصا «لاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم» عادت دادن و نيز خواندن قرآن در اوقات مختلف كه دواي هر دردي است. ج ) خود را از بيكاري، تنهايي و عوامل وسوسه انگيز دور نگه داشتن. د ) ذهن را همواره به امور شريفه متوجه ساختن و عادت دادن. ه ) مطالعه پيوسته پيرامون خداو معاد (مثلا روزي ده صفحه براي مدتي طولاني). و ) به طور منظم مثلا هفتگي به زيارت اهل قبور رفتن و نسبت به عاقبت خود و احوال پس از مرگ انديشيدن. ز ) خواب خود را كم كردن و به حداقل ممكن رساندن. ح ) شركت كردن در مراسم ديني و فعاليت جدي در مسائل فرهنگي، اجتماعي و... . ط ) نماز را با توجه و حال و عاشقانه و با حضور قلب خواندن. در اين نكته هيچ ترديدي به خود راه ندهيد كه اين شبهات چيزي جز مزاحمت نبوده و حقيقتي با آن همراه نيست؛ بدانيد كه وجود خالق يكتا حق است، معاد و روز بازپسين شبهه بردار نيست، رسالت انبيا در منظر و مرآي جهانيان است، معجزه آنان همچون خورشيد تا قيامت مي درخشد و هر معجزه اي دليل بارز و ملموسي است بر وجود حضرت احديت. ازاين رو به طور كلي بايد دانست كه تهاجم اين افكار ذره اي از حقيقت را به همراه ندارد. به نظر ما اگر همين يك نكته را باور كنيد مشكل شما هر چه زودتر حل خواهد شد. به اين مثال دقت كنيد؛ فرض كنيد براي سفر به لندن بليط هواپيما گرفته ايد و آماده پرواز هستيد. تصور كنيد افكار مزاحم چه مي كند! آيا من به لندن خواهم رفت؟ آيا هواپيما آماده پرواز است؟ آيا وسط راه خراب نمي شود؟ نكند سقوط كند؟ يعني لندني وجود دارد؟ يعني فردا من در فرودگاه لندن هستم؟ و اگر من از ايران خارج شدم ديگر ايران وتهراني وجود خواهد داشت؟ اينها نمونه اي از افكار مزاحم هستند و بسياري از شبهات اعتقادي نيز چنين است كه انسان بايد با كمال جديت با آنها به مبارزه برخيزد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.